منو اصلي
اخبار دفتر
01
1399/5/25 شنبه سخنرانی رئیس دفتر تبلیغات اسلامی شعبه جنوب شرق در مسجد جامع  اهل سنت زین العابدین (ع) چابهار به مناسبت عید غدیرخم حجت الاسلام والمسلمین بنافی: اگر حتی عید غدیر را عید مودت و دوستی معنا کنیم، بسیاری از افراد همین دوستی را هم مراعات نکردند.

حجت الاسلام و المسلمین بنافی به مناسبت عید غدیر در مسجد جامع امام زین العابدین اهل سنت چابهار در جمع نمازگزاران جمعه با اشاره به عمل حضرت ابراهیم (ع) در اسکان خانواده في وادٍ غير ذي زرع و انجام امر الهی و اطاعت نمودن آن اشاره نمود.

ایشان در ادامه از آماده شدن حضرت ابراهیم (ع) برای قربانی نمودن فرزند خویش و تاثیر آن در حج  و وحدت  رویه موجود در اعمال حج که همه پیروان مذاهب اسلامی بر آن پایبند هستند  پرداخته  و بیان داشتند : به برکت این اطاعت و بندگی خداوند در اولاد ایشان برکتی قرار داد که تولد رسول الله (ص) و امیرالمومنین (ع) یکی از آنهاست.

وی در ادامه با اشاره به عید غدیر خم و عید ولایت افزود: در برخی از تفاسیر دوستان، منظور از مولی به مودت امیرالمومنین(ع) را تفسیرشده ، که اگر حتی واقعه غدیر را عید مودت و دوستی معنا کنیم، بسیاری از افراد همین دوستی را هم مراعات نکردند.

حجت الاسلام و المسلمین بنافی به ویژگی های علمی امیرالمومنین(ع) و وامداری فقهای اسلامی به فتاوا، سیره عملی و فقهی خصوصا به مسائل جنگ جمل اشاره نمود و چگونگی بازگرداندن اموال اهل جمل و آراء ابویوسف در این زمینه تبیین گردید. سپس با بیان ویژگی های حاکم اسلامی، رجوع به حاکم اسلامی در این دوران را با منابع علمی تشریح نمودند.

  

 
امتیاز دهی
 
 

 


Guest (PortalGuest)


مجری سایت : شرکت سیگما